• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

wtorek, 04 październik 2016 10:47

Blogi firmowe – dlaczego dziś są tak ważne w strategii content marketingowej?

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Blogi stały się równie ważnym źródłem informacji dla internautów, jak serwisy informacyjne czy rozrywkowe. Dziś są jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Dlatego wiele firm decyduje się na ich prowadzenie. Jednak aby zyskać zaangażowanie odbiorców i przełożenie na konkretne efekty, nie wystarczy po prostu pisać o swoim produkcie.

Blogi stały się równie ważnym źródłem informacji dla internautów, jak serwisy informacyjne czy rozrywkowe. Dziś są jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Dlatego wiele firm decyduje się na ich prowadzenie. Jednak aby zyskać zaangażowanie odbiorców i przełożenie na konkretne efekty, nie wystarczy po prostu pisać o swoim produkcie.

 

Raport PSBV pokazuje, że zasięg blogosfery w Polsce (zarówno blogów jak i videoblogów) to już prawie 11 mln internautów, a regularnie czyta i ogląda je 8,5mln internautów. Trzy najpopularniejsze kategorie tematyczne to blogi podróżnicze, kulinarne i urodowe. Blogi firmowe plasują się zdecydowanie niżej, regularnie czyta je jednak już 11% kobiet i 13% mężczyzn. Skoro zatem dla stałych odbiorców blogów i vlogów są one głównym źródłem informacji o produktach (wyżej nawet niż opinie najbliższych), a ponad połowa odbiorców kupuje pod ich wpływem, stanowią ogromny potencjał marketingowy dla firm. Badanie dowodzi, że popyt jest, czas więc, aby firmy szukające pomysłu na swoją obecność w społeczności internetowej, sięgnęły po blogi.

 

Małe koszty, duże korzyści

Posiadanie firmowego bloga oznacza konkretne korzyści dla firmy i co ważne – jest stosunkowa niedrogą formą promocji. Poza możliwością budowania wizerunku, tworzenia społeczności wokół marki oraz dialogu z konsumentami, warto wymienić funkcję magazynu treści (która ma ogromne znaczenie dla SEO) i wzrost konwersji. W przeciwieństwie do serwisów społecznościowych, blogi mają długą żywotność, zamieszczone na nich treści nie dezaktualizują się tak szybko, łatwo je odnaleźć w sieci (przez nie klienci trafiają na strony firmowe i e-sklepy, zwiększając ruch i sprzedaż) i budują „długi ogon” istotny z punktu widzenia pozycji w wyszukiwarkach. Pozwalają na w pełni samodzielne zarządzanie treścią, komunikacją oraz grupą odbiorców. Uskuteczniają zgodne z zasadami inbound marketingu nieinwazyjne pozyskiwanie nowych klientów.

 

Atrakcyjność to skuteczność

Patrząc na najchętniej czytane kategorie blogów, marki powinny szukać takiej formuły, która odpowie na potrzeby ich odbiorców. Blogi firmowe nie powinny bowiem opierać się na formule aktualności, zachwalaniu produktów czy usług oraz bezpośrednim zachęcaniu do zakupu. Skoro internauci szukają ciekawych treści, rozrywki, ale i porad, to firmy powinny tworzyć blogi, które przede wszystkim opierają się na atrakcyjnych, wartościowych i angażujących treściach. Produkt czy usługa są jedynie pretekstem lub dodatkiem do treści, która ma bawić, inspirować lub rozwiązywać konkretne problemy konsumentów.Najbardziej angażujące blogi przede wszystkim sprzedają pewną ideę i styl życia, którą reprezentuje marka. Dotyczy to oczywiście branży B2C, jednak nawet dla branży B2B jest to ogromny obszar do zagospodarowania, wspaniale wspierający budowanie pozycji eksperta. Klienci tych firm będą oczekiwać mniej rozrywkowych, a bardziej fachowych treści – materiałów edukacyjnych i poradniczych, rankingów i raportów.

 

Pomysł na bloga firmowego

Szukając pomysłu na bloga, warto podpatrzeć, jak robią to najlepsi. Możemy znaleźć mnóstwo pomysłów na formułę – od treści po sposób prowadzenia. Bloga można bowiem oddać swoim klientom, jak uczynił to Cropp (blog.cropp.com). Autorzy piszą z dużą swobodą o sprawach ważnych dla młodych ludzi – kulturze, sporcie, modzie, imprezach, co wpisuje się wizerunek marki dla indywidualistów związanych z miejskimi subkulturami.Blog może być źródłem pomysłów na wykorzystanie produktów z oferty, jak serwis IKEA tytuurzadzisz.pl. Na tym blogu znajdziemy mnóstwo inspiracji i artykułów poradnikowych z kategorii zrób to sam. Podobny serwis (domzpomyslem.pl) stworzył Leroy Merlin.O taką formę promocji mogą pokusić się też miejsca, jak np. Centrum Praskie Koneser (blog.koneser.eu). Blog bazując na sentymencie do starej Warszawy, opisuje też aktualne inwestycje i planowane zmiany w stolicy. Chciałoby się rzec – nie ma firmy, która nie mogłaby stworzyć bloga.

 

Kluczowe jest zadanie sobie pytania – jakie potrzeby zaspakaja oferta mojej firmy i jak zbudować wokół niej społeczność. Dobry content, czyli wartościowy i atrakcyjny, odpowiednio dystrybuowany w sieci, zawsze znajdzie odbiorcę.

 

Agata Cupriak

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/22-blogi-firmowe-dlaczego-dzis-sa-tak-wazne-w-strategii-content-marketingowej
Czytany 1612 razy Ostatnio zmieniany niedziela, 23 październik 2016 19:57
logo odiseo