• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

środa, 28 wrzesień 2016 13:28

Prowadzenie bloga firmowego – małe koszty, wielkie korzyści

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Nie ma wątpliwości - prowadzenie bloga firmowego to dziś jedna z najlepszych i tańszych strategii marketingowych. Według raportu Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów w 2015 roku liczba internautów czytających blogi dopięła do 11 mln użytkowników z czego 8,5 mln z nich czyta blogi regularnie. Potężny zasięg prowadzonego bloga oznacza, że firma niewielkim kosztem może przekazać swoje wartości ogromnej liczbie odbiorców. Jak wykorzystać to narzędzie w strategii marketignowej firmy?

Nie ma wątpliwości - prowadzenie bloga firmowego to dziś jedna z najlepszych i tańszych strategii marketingowych. Według raportu Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów w 2015 roku liczba internautów czytających blogi dopięła do 11 mln użytkowników z czego 8,5 mln z nich czyta blogi regularnie. Potężny zasięg prowadzonego bloga oznacza, że firma niewielkim kosztem może przekazać swoje wartości ogromnej liczbie odbiorców. Ma to duże znaczenie, gdy zdamy sobie sprawę, że 33% z czytelników deklaruje (a 53% w przypadku regularnych), że kupuje produkt pod wpływem informacji znalezionej na blogu. Jak wykorzystać to narzędzie w strategii komunikacji firmy.

 

Blog z wirtualnego pamiętnika w krótkim czasie ewoluował na jedno z najefektywniejszych narzędzi reklamowych dla firm. To sposób na kreowanie wizerunku firmy poprzez  komunikację z aktualnymi i potencjalnymi klientami – zbieranie opinii, wyjaśnianie problemów, rozwiewanie wątpliwości, czy przekazywanie wartościowych informacji. Dzięki tym działaniom masz szansę zyskać miano eksperta w swojej dziedzinie. Wszystko po to, aby nawiązać stałą relację z klientami i pozyskać zagorzałych zwolenników firmy. I co dalej?

 

Prawidłowe prowadzenie bloga firmowego może realnie przyczynić się do wzrostu sprzedaży Twojego produktu, czy usługi. Prowadzenie  bloga firmowego ma jeszcze jedną istotną zaletę. To oczywiście niskie koszty przy możliwości uzyskania naprawdę dużych korzyści. Należy do nich choćby widoczność w sieci, szczególnie ważna na początku działalności firmy. Wszystko dzięki algorytmom Google, które premiują świeże i wartościowe treści. Dzięki temu łatwiej jest promować produkty, a także budować tzw. „długi ogon”, czyli ciąg unikalnych słów kluczowych użytych z myślą o konkretnej grupie docelowej. Bloga firmowego może prowadzić każda firma wystarczy tylko znaleźć na niego dobry pomysł. Tematyka nie może ograniczać się do pieśni pochwalnych na temat własnej działalności, musi być użyteczna dla odbiorcy.

 

Przed wyborem warto rozpatrzeć cele jakie ma realizować prowadzony blog. Może być to np. zwiększenie świadomości marki, czy zbudowanie dobrych relacji z klientami. Istotne jest, aby nie zawierał jedynie suchych informacji o produkcie, czy usłudze. Dobór tematyki związanej z branżą firmy to najlepszy wybór, ponieważ dzięki temu będziesz mógł publikować na nim artykuły z pozycji eksperta, a blog spełni funkcję reklamową. Kiedy wiesz już o czym będziesz pisać warto doprecyzować też jak to zrobić. Treści muszą być maksymalnie użyteczne dla klientów, a więc nasycenie ich trudnymi i eksperckimi wyrazami nie spotka się zainteresowaniem, a jedynie niechęcią.

 

Także to jak bardzo formalny jest tekst wpływa na jego odbiór. Zwroty „szanowni państwo” raczej nie zbudują ciepłych relacji. Wszystko zależy od grupy docelowej, a więc  złoty środek w dużym stopniu zależy od tego, do kogo kierujesz swojego bloga. Niezwykle ważne jest również wypracowanie indywidualnego stylu, oraz systematyczna publikacja.

 

Prowadzenie bloga firmowego nie może odbywać się w sposób nieprzemyślany, blog na którym klienci często natykają się na stare wpisy, czy błędy albo powielone treści, nie tylko nie przyniesie żadnych korzyści, ale także postawi firmę w złym świetle. Warto trzymać rękę na pulsie też po to, aby móc na bieżąco reagować na nieprzychylne komentarze, które mogą negatywnie wpłynąć na ocenę firmy. Konieczność reagowania w czasie rzeczywistym to jeden z głównych powodów dla których prowadzenie bloga warto zlecić specjalistom z firmy zewnętrznej.

 

Pracochłonność zadań podczas prowadzenia bloga firmowego powoduje, że przedsiębiorcy rzadko decydują się na samodzielne działanie. Jeśli rozważasz prowadzenie bloga firmowego dla Twojej firmy, napisz do nas, by poznać pełną ofertę: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Tworzymy blogi:

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/21-blog-firmowy-jak-prowadzic-bloga-firmowego
Czytany 1250 razy Ostatnio zmieniany piątek, 21 październik 2016 19:13
logo odiseo