• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

Naming

Naming (3)

środa, 10 luty 2016 19:21

Od czego zacząć tworzenie nazwy dla firmy?

Napisał

Naming to ogromne pole do popisu dla zespołów kreatywnych, to właściwie obszar ogromnej dowolności, gdzie naprawdę ogranicza nas tylko wyobraźnia. To dziedzina fascynująca, bo właściwie nie ograniczają nas tu ścisłe zasady, nie ma uniwersalnych sprawdzonych metod i każdy tok myślenia może zakończyć się sukcesem. Wymyślanie nazw wymaga ogromnej otwartości umysłu, często zlecane jest kilku grupom w agencjach, które pracują niezależnie, pod zupełnie innym kątem, czasem wręcz nie znając właściwego zleceniodawcy czy produktu, jeśli nie chcemy, aby koncentrowali się zbytnio na danym obiekcie. 

Zadaniem namingu jest uchwycić wyjątkowy charakter marki i wyrazić go w przekonujący i atrakcyjny dla konsumentów sposób. Nazwa marki ma przed sobą szereg zadań do spełnienia: identyfikuje, kreuje wizerunek, etykietuje. Dobra  – gwarantuje rozpoznawalność. Zła – skazuje na zapomnienie.

Aby chronić swoje prawa oraz renomę, już na początku działalności należy nie tylko wybrać, ale również zarejestrować nazwę firmy jako znak towarowy. Nazwa to ważny element budowania pozycji i wizerunku na rynku. Wraz z logo jest ona nie tylko kluczowym przedmiotem działań reklamowych, ale przede wszystkim pozwala klientom odróżniać naszą usługę czy produkt od innych oraz definiuje jakość (np. czy jest to produkt/usługa premium). Nazwa firmy, bądź nazwa produktu często niestety staje się przedmiotem bezprawnego użycia przez nieuczciwych przedsiębiorców, chcących wykorzystać naszą wypracowaną wysoką pozycję rynkową.

 

logo odiseo