• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

czwartek, 17 grudzień 2015 19:13

Recenzja książki „Content Marketing po Polsku. Jak przyciągnąć klientów” Barbary Stawarz

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Wiele recenzji tej książki podkreśla, że jest to pierwsza publikacja w języku polskim na temat content marketingu. Pierwsza, czyli nie bardzo można jej porównać z innymi tytułami i niejako trzeba wybaczyć ewentualne niedociągnięcia debiutantce przecierającej szlak. Tych ostatnich nie ma zbyt wiele, niemniej jest to zdecydowanie książka dla studentów i nowicjuszy.

Wiele recenzji tej książki podkreśla, że jest to pierwsza publikacja w języku polskim na temat content marketingu. Pierwsza, czyli nie bardzo można jej porównać z innymi tytułami i niejako trzeba wybaczyć ewentualne niedociągnięcia debiutantce przecierającej szlak. Tych ostatnich nie ma zbyt wiele, niemniej jest to zdecydowanie książka dla studentów i nowicjuszy.


„Content Marketing po Polsku. Jak przyciągnąć klientów” Barbary Stawarz to publikacja głównie dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z content marketingiem (szczególnie studentów kierunków związanych z marketingiem, reklamą i PR) oraz niewielkich firm – klientów agencji marketingowych, którzy chcieliby lepiej zrozumieć sens i korzyści takich działań. Jest to niewątpliwie zbiór przystępnie przedstawionej, dobrze uporządkowanej, popartej praktycznymi przykładami, ale jednak bardzo mocno podstawowej wiedzy.


Uczy strategicznego myślenia
Autorka przede wszystkim przedstawia proces planowania i realizacji strategii content marketingowej, bardzo podkreślając jej znaczenie. To moim zdaniem największa zaleta tej książki, ponieważ brak strategii komunikacji jest ogromną bolączką wielu firm. Działanie ad hoc, od akcji do akcji, na ile budżet w danej chwili pozwoli charakteryzuje mnóstwo dużych i małych przedsiębiorstw. Wobec czego brakuje nie tylko wizji i planu długofalowego, ale konsekwentnej, spójnej, wielokanałowej realizacji działań składających się na skuteczną budowę określonego wizerunku i pozycji marki. Stawarz w bardzo przystępny, obrazowy sposób prowadzi czytelnika poprzez poszczególne etapy tworzenia strategii komunikacji opartej na marketingu treści, tworząc zwięzły i praktyczny instruktaż.


Praktyczna, ale elementarna
W kolejnych rozdziałach publikacja zawiera bardzo wiele wskazówek, jak tworzyć i dystrybuować content, które w moim odczuciu są jednak dość oczywiste dla osób zorientowanych w zagadnieniach marketingu sieciowego, a zdecydowanie mocno powszednie dla specjalistów od PR-u i dziennikarzy, mających do czynienia z mediami online’owymi. Nie jest to ani wiedza specjalistyczna, ani niespotykana, dlatego we mnie pozostawiła spory niedosyt.


Nie do końca „po polsku”
Choć nie można odmówić autorce praktycznego podejścia, to jednak przytoczone case’y, wbrew tytułowi książki, często dotyczą jednak zagranicznych firm. O ile każdy lubi czytać o sukcesach kampanii Apple’a czy Starbucksa, to niekiedy jednak trudno je przełożyć na rodzimy grunt, własną firmę i dostępny budżet. Można je oczywiście traktować w charakterze nie zawsze osiągalnych inspiracji.


Na tu i teraz
Spora część książki została poświecona narzędziom content marketingowym, w tym poszczególnym mediom społecznościowymi, których popularność jest jednak mocno tymczasowa. A więc za około 5 lat będzie tak przydatna, jak ówcześnie byłyby porady, jak budować wizerunek marki na Naszej Klasie czy Gronie. Niemniej na chwilę obecną może być to wiedza bardzo przydatna dla osób, które planują obecność marki w internecie.


Dlaczego jednak warto
Przystępna, lekko i zwięźle napisana stanowi dobre opracowanie podstawowych zagadnień związanych z content marketingiem. Rozwiewa wiele wątpliwości, czym jest, a czym zdecydowanie nie content marketing, pomagając zrozumieć jego idee i dostrzec potencjał. To dobry, pierwszy krok na drodze uczenia się przez branże i środowisko biznesowe innego, bardziej jakościowego podejścia do klienta, które wymuszają nowe media.


Agata Cupriak – doświadczona specjalistka e-PR i online marketingu. Absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim rozpoczęła swoją karierę na stanowisku redaktora w czasopismach branżowych, następnie pracowała na stanowisku Koordynatora ds. Komunikacji i PR w sklepie internetowym Merlin.pl. Specjalizuje się w komunikacji B2C, tworzy strategie komunikacji, realizuje projekty z obszarów PR, social media, a także consumer care i usability. Od 2014 współpracuje z agencją marketingową Odiseo jako copywriter.

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/17-recenzja-ksiazki-content-marketing-po-polsku-jak-przyciagnac-klientow-barbary-stawarz
Czytany 903 razy Ostatnio zmieniany sobota, 17 wrzesień 2016 10:12
logo odiseo