• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

środa, 21 styczeń 2015 19:02

Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat – w które serwisy społecznościowe warto inwestować

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter, Instagram a może Pinterest? W których serwisach społecznościowych powinieneś utworzyć profil? Prezentujemy zalety i wady każdego z nich oraz podpowiadamy, jak wybrać ten, która przyniesie najwięcej pożytku Twojej firmie.

Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter, Instagram a może Pinterest? W których serwisach społecznościowych powinieneś utworzyć profil? Prezentujemy zalety i wady każdego z nich oraz podpowiadamy, jak wybrać ten, która przyniesie najwięcej pożytku Twojej firmie.

 

Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ale na pewno nie należy tu rejestrować firmy we wszystkich możliwych serwisach. W social mediach (SM) naprawę należy stawiać na jakość ponad ilość. Lepiej mieć 1-2 porządnie prowadzone profile, niż kilka byle jakich. Lepiej poświęcić budżet i czas na opracowanie strategii na jednym kanale niż rozdrabniać się na kilka i w rezultacie, nigdzie nie osiągać zamierzonego celu. Dlatego ważne jest, aby poznać dobrze specyfikę każdego z kanałów i charakter jej użytkowników.


Określ swoje potrzeby i możliwości
Aby wybrać te platformy, które są najbardziej odpowiednie dla naszego biznesu, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań i dokładnie przeanalizować nasze oczekiwania i możliwości.
1. Cele biznesowe: Jakie cele chcę realizować poprzez obecność w social mediach? Budować wizerunek firmy, zwiększyć ruch na stronie firmowej czy wspierać sprzedaż? Dotrzeć do obecnych klientów czy szukać nowych? Wzmocnić obecność w kręgach B2B czy B2C?
2. Oczekiwania wobec social mediów: Czy zależy mi na bezpośrednim kontakcie z klientami i stałym dialogu? Jakie treści chcę prezentować w serwisie, w jaki sposób i jak często? Wolę publikować teksty, obrazki czy filmiki?
3. Grupa docelowa: Do jakiego typu odbiorcy chcę dotrzeć (wiek, płeć, zainteresowania, potrzeby, sposób korzystania z SM)? Których mediów używa najbardziej interesujący mnie klient?

Porównaj i zdecyduj, która platforma pasuje do Twojego biznesu.

 

Facebook – społecznościowy gigant

To obecnie największy serwis społecznościowy, stwarzający największe możliwości promocyjne, ale też najbardziej wymagający w prowadzeniu. Dobrze sprawdza się praktycznie w każdej branży, jako wsparcie dystrybucji treści ze stron firmowych.

ZALETY
Najwięcej użytkowników w każdej grupie demograficznej;
Najwyższy poziom zaangażowania;
Z powodzeniem można tu publikować wszystkie typy treści: tekst, grafikę, zdjęcia, video;
Świetnie sprawdza się w promocji wydarzeń lokalnych (opcja tworzenia wydarzeń);
Z łatwością można kierować ruch na stronę swojej firmy, sklepu czy bloga;
Serwis udostępnia użyteczne narzędzia analityczne i statystyki.

 

WADY
Budowanie bazy fanów jest czasochłonne i kosztowne;
Wymaga największego zaangażowania ze strony firmy, stałego monitoringu i interakcji, ponieważ fani są najbardziej aktywni w tym serwisie;
Fani lubią traktować profile jak biuro obsługi klienta;
Łatwo o negatywne komentarze i ataki hejterów;
Wymaga inwestowania w reklamy – algorytmy i filtry są tak ustawione, że posty docierają do około 5% fanów, dlatego konieczne jest wykupywanie płatnego zasięgu.


Twitter – ognisko trendsetterów

To drugi największy serwis, o ogromnej dynamice, funkcjonujący tu i teraz. Najlepiej sprawdzający się na telefonach serwis. Chętnie wykorzystywany przez polityków, dziennikarzy i celebrytów.

 

ZALETY

Łatwo tworzyć content, jeśli mamy dobrego copywritera - wystarczy opierać się na słowie pisanym, ale treści muszą być wyjątkowo sprawnie redagowane, zwięzłe i celne (mamy tylko 140 znaków do dyspozycji);
Ogromny zasięg i łatwe dotarcie do odbiorców, nawet niewielkim firmom łatwo znaleźć obserwatorów;
Posty trafiają do wszystkich użytkowników obserwujących profil;
Bardziej bezpośredni styl komunikacji, bliski kontakt z klientami.
    
WADY
Ogromne nagromadzenie treści (340 milionów tweetów dziennie) sprawia, że łatwo zginąć ze swoimi postami;
Ograniczenie contentu do tekstu (choć istnieje możliwość zamieszczania obrazów);
Wymaga bardzo częstego publikowania (przynajmniej kilka-kilkanaście razy dziennie) i szybkiego reagowania;
Stosunkowo niewielka liczba użytkowników w Polsce.


Google+ - nieoszlifowany diament

Obecnie trzeci największy serwis. Zawdzięcza to bardziej potędze Google’a niż swojej atrakcyjności czy funkcjonalności. Ze względu na sprzężenie z wyszukiwarką, jest miejscem, gdzie warto mieć profil.

 

ZALETY
Ma wpływ na wyniki wyszukiwania (ważne wsparcie SEO);
Łatwiej dotrzeć z postami do odbiorców niż na Facebooku;
Nie jest tak przeładowany reklamami jak Facebook;
Stwarza możliwość dyskusji w grupach (społecznościach);
Umożliwia targetowanie (można kierować konkretne posty do wybranych kręgów odbiorców);
Dociera do wielu specjalistów, szczególnie z branży IT i wolnych profesji;
Bardzo dobre narzędzie dla firm z branży IT i nowych technologii.

 

WADY
Niewielki zasięg w porównaniu z innymi serwisami;
Niski poziom zaangażowania odbiorców (średnio spędzają na nim 3 minuty miesięcznie).

 

Pinterest – gablotka na bibelotki

Najbardziej atrakcyjny wizualnie serwis. Z tego powodu najchętniej odwiedzany przez kobiety, o wysokim wykształceniu i dochodach, zainteresowanych modą, urodą, designem czy kuchnią. Opiera się na wizualnych materiałach, poradach i inspiracjach, lifestyle’owym przekazie.

 

Instagram

ZALETY
Generuje bardzo dużo ruchu na strony docelowe;
Content długo żyje, nawet kilka miesięcy, jeśli jest chętnie przepinany przez użytkowników;
Bardzo łatwo dzielić się contentem, szybko więc można zbudować zasięg;
Obok Facebooka najbardziej angażujący serwis (średnio na obu użytkownicy spędzają 405 minut miesięcznie)
Sprawdza się jako narzędzie wspierające sprzedaż – odbiorcy chętnie kupują produkty, które widzieli w tym serwisie;
Od tego miesiąca wprowadza narzędzia marketingowe dla firm – umożliwiające promocję poprzez reklamy i wspierające sprzedaż.

 

WADY
Wymaga profesjonalnego przygotowania materiałów – zdjęcia muszą być dobrej jakości, choć dobrze sprawdzają się też infografiki;
Dość wąska grupa odbiorców;
Popularność w Polsce jeszcze niezbyt duża, ale szybko rośnie.

 


Instagram – lustereczko powiedz przecie

Serwis opierający się na amatorskich zdjęciach robionych przez użytkowników i edytowanych dzięki filtrom tak, że wyglądają jak profesjonalne sesje. Zdecydowanie do użytku na telefonie. Popularny wśród marek odzieżowych, sportowych, motoryzacyjnych i celebrytów. Użytkownicy Instagrama to najbardziej społeczna grupa, czyli najchętniej udzielająca się w różnych SM.

 

ZALETY
Zdecydowanie dla branży B2C;
Bardzo łatwe tworzenie atrakcyjnego contentu (zdjęcia, ale też krótkie filmiki);
Dzięki hashtagom można budować spory zasięg;
Łatwość przeprowadzania kampanii przy użyciu User Generated Content i hashtagów;
Wysoki poziom zaangażowania użytkowników.

 

WADY
Brak narzędzi promocji;
Ograniczone możliwości prezentacji i opisu firmy;
Brak możliwości odsyłania do stron www.

 

LinkedIn – pod krawatem

Serwis przeznaczony dla firm i ludzi biznesu. Opiera się na profesjonalnych kontaktach, poważnych informacjach i branżowym contencie. Służy budowaniu wizerunku lidera i eksperta, a także poszukiwaniu pracy.

 

ZALETY
Najbardziej profesjonalny serwis dla firm B2B;
Skuteczne narzędzie rekrutacji i poszukiwania pracy;
Dobrze pozycjonuje się w wyszukiwarce Google;
Grupy tematyczne dobrym miejscem profesjonalnych dyskusji i dystrybucji wartościowych treści;
Skuteczne narzędzie do personal brandingu i budowy wizerunku eksperta w branży;
Możliwość zwierania kontaktów biznesowych.

 

WADY
Budowanie bazy kontaktów jest czasochłonne;
Niski poziom interakcji;
Wiele zaproszeń do kontaktów to namawianie do zakupu produktów lub usług.

 

Agata Cupriak – doświadczona specjalistka e-PR i online marketingu. Absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim rozpoczęła swoją karierę na stanowisku redaktora w czasopismach branżowych, następnie pracowała na stanowisku Koordynatora ds. Komunikacji i PR w sklepie internetowym Merlin.pl. Specjalizuje się w komunikacji B2C, tworzy strategie komunikacji, realizuje projekty z obszarów PR, social media, a także consumer care i usability. Od 2014 współpracuje z agencją marketingową Odiseo jako copywriter.
Początek formularza

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/16-facebook-instagram-twitter-snapchat-w-ktore-serwisy-spolecznosciowe-warto-inwestowac
Czytany 1273 razy Ostatnio zmieniany sobota, 17 wrzesień 2016 10:17
logo odiseo