• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

czwartek, 25 sierpień 2016 18:11

Kalendarz publikacji – dlaczego warto z niego korzystać przy planowaniu treści?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Kalendarz publikacji (editorial calendar) to proste narzędzie służące do planowania i organizacji treści, na przykład na blogu. Ułatwia ono pracę podczas przygotowywania większej liczby publikacji. Służy do gromadzenia pomysłów i pomaga sprecyzować cele każdego z artykułów. Dzięki niemu mamy pewność, że każdy artykuł będzie wartościowy dla czytelnika i przełoży się na konkretne rezultaty dla zleceniodawcy – wzmocni nie tylko wizerunek marki, ale również przyniesie rezultaty, jakich oczekujemy od działań content marketingowych, czyli przełoży się na konwersję.

Kalendarz publikacji (editorial calendar) to proste narzędzie służące do planowania i organizacji treści, na przykład na blogu. Ułatwia ono pracę podczas przygotowywania większej liczby publikacji. Służy do gromadzenia pomysłów i pomaga sprecyzować cele każdego z artykułów. Dzięki niemu mamy pewność, że każdy artykuł będzie wartościowy dla czytelnika i przełoży się na konkretne rezultaty dla zleceniodawcy – wzmocni nie tylko wizerunek marki, ale również przyniesie rezultaty, jakich oczekujemy od działań content marketingowych, czyli przełoży się na konwersję.

 

Kalendarz publikacji pozwala nam trzymać się celu i efektywnie planować, tworzyć i zarządzać publikacją treści. Jest banalnie prosty w obsłudze. Doskonale sprawdza się, gdy do przygotowania mamy dużą liczbę artykułów i chcemy mieć pełną kontrolę nad tym, co będzie w nich zawarte i jakie cele ma realizować każdy z nich.

 

Sama tabelka jest prosta, ale pytania w niej zawarte pozwolą nam uzyskać bardzo cenne informacje. Powinniśmy na nie odpowiedzieć, jeśli chcemy, by nasz blog był naprawdę dobry, to znaczny spójny w swojej strategii, a każdy pojedynczy artykuł był wartościowy dla odbiorcy i realizował konkretny cel.

 

Dzięki temu, że zarówno autor, jak i osoba zamawiająca treści ma do kalendarza bieżący dostęp online, obie strony mogą wspólnie planować kolejne artykuły w łatwy, systematyczny i przejrzysty sposób, który nie wymaga poświęcania dodatkowego czasu na ustalenia mailowe.

 

Kalendarz składa się z minimum dwóch arkuszy – arkusza służącego do gromadzenia pomysłów i arkusza do planowania publikacji.

 

Elementy arkusza do gromadzenia pomysłów:
Temat – tutaj wpisujemy pomysł na artykuł, czyli jego wstępny temat. Po przygotowaniu tekstu w tej tabelce wpisujemy ostateczny tytuł artykułu.
Opis – wymieniamy najważniejsze zagadnienia, które chcemy poruszyć w artykule.
Odbiorca – określamy, do kogo adresujemy tekst, kto jest odbiorcą treści. Jeśli odbiorca jest zawsze ten sam, posługujemy się informacją z wcześniej wypełnionego briefu projektowego.
Problem i rozwiązanie – określamy, jaki problem ten tekst pomaga rozwiązać.
Call to action – czyli wezwanie do działania. Określamy, co czytelnik powinien zrobić po przeczytaniu artykułu.
Słowa kluczowe – określamy słowo, frazę kluczową lub słowo kluczowe.
Informacje dodatkowe – przedstawiamy dodatkowe kryteria, a także inspiracje oraz źródła, do których nawiążemy w tekście.
Planowana data realizacji – wstępna data, na kiedy artykuł ma zostać przygotowany.

 

Elementy arkusza do planowania publikacji:
Tytuł – ostateczny tytuł artykułu, pod jakim zostanie opublikowany.
Numer – indywidualny numer artykułu, ułatwia odnalezienie go w folderze.
Zdjęcia i materiały wizualne – link do zdjęcia, filmów itd.
URL – adres, pod którym artykuł został opublikowany przez zamawiającego.
Data publikacji – określona przez zamawiającego.

 

Kalendarz publikacji może się różnić w zależności od strategii marketingowej oraz indywidualnych ustaleń z klientem, dlatego nie w każdym kalendarzu publikacji znajdą się wszystkie powyższe zagadnienia. Czasami artykuły powstają na podstawie jednego-dwóch elementów podanych przez zamawiającego. Autor jednak przed pracą zawsze wpisuje informacje do kalendarza publikacji, bo to pomaga mu określić plan artykułu.

 

Z kalendarza publikacji (zwanego także często editorial calendar) powinien korzystać każdy, kto decyduje się na długofalowe publikowanie treści, gdyż pozwala on na osiągnięcie trzech zasadniczych korzyści:

 

1. Pozwala zaplanować dużą liczbę artykułów i ustalić, co w nich będzie, na kiedy zostaną przygotowane, jaka będzie ich zawartość, format etc.
2. Pozwala na realizację spójnej strategii content marketingowej.
3. Ułatwia kontrolę nad regularną publikacją treści.

 

Opracowanie kalendarza publikacji na miesiąc, rok czy kwartał pozwoli nam z łatwością przygotować treści w sposób zgodny z celami klienta. Kalendarz publikacji jest dokumentem, którym posługujemy się na bieżąco, udostępniamy go klientom zamawiającym dużą liczbę artykułów do samodzielnego wypełnienia, pomagamy im go wypełnić lub opracowujemy go samodzielnie na podstawie dostarczonych nam informacji.

 

Justyna Fabijańczyk

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/15-kalendarz-publikacji-dlaczego-warto-z-niego-korzystac-przy-planowaniu-tresci
Czytany 1023 razy Ostatnio zmieniany sobota, 17 wrzesień 2016 10:12
logo odiseo