• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

wtorek, 16 sierpień 2016 19:46

Newslettery jako skuteczne narzędzie content marketingu

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Co wspólnego ma content marketing i newsletter? Ten pierwszy wyznacza trendy, które pozwalają skutecznie budować angażującą relację z marką, ten drugi jest od lat najlepszym narzędziem komunikacji z klientami. Czy można marzyć o lepszej parze? E-miał marketing, do którego należą newslettery, był jest najskuteczniejszą formą komunikacji z klientami. 

 Co wspólnego ma content marketing i newsletter? Ten pierwszy wyznacza trendy, które pozwalają skutecznie budować angażującą relację z marką, ten drugi jest od lat najlepszym narzędziem komunikacji z klientami. Czy można marzyć o lepszej parze?

 

E-miał marketing, do którego należą newslettery, był jest najskuteczniejszą formą komunikacji z klientami. I nic nie zapowiada, aby w najbliższej przyszłości miało się coś zmienić. Mimo popularności social mediów, które miały je zdetronizować, to właśnie newslettery dają najbardziej bezpośredni kanał dotarcia – prosto do skrzynki e-mailowej. Co ważne jest to najlepiej akceptowana forma reklamy przez odbiorców, w dużej mierze dzięki temu, że klient sam wyraża na nią zgodę, podając swój adres e-mail nadawcy. Dlaczego to robi? Przecież z poczty elektronicznej, jak z adresu domowego, korzystamy głównie w celach prywatnych i jesteśmy tu wyjątkowo wyczuleni na niechciane wiadomości.

 

Klienci preferują jednak tę formę kontaktu, bo nie muszą wówczas sami pamiętać, by sprawdzać Twoja stronę lub profil społeczności owy oraz ufają, że w zamian otrzymają ciekawe i wartościowe treści. Dodatkowe zniżki (to wciąż motywacja dla 70% subskrybentów), pierwszeństwo w skorzystaniu ofert wyprzedażowych, dodatkowe materiały, jak raporty czy e-booki. I tylko od nas zależy, czy odbiorca zapisze się na newsletter i nie wypisze w krótkim czasie.

 

Oto najważniejsze elementy skutecznego newslettera:

 

  1. Dostarczaj wartość dodaną

Zgodnie z zasadami content marketingu treści mają być przede wszystkim użyteczne. Aby tak były postrzegane przez odbiorców, muszą stanowić dla nich wartość dodaną. Klienci nie kupują produktu czy usługi, tylko dzięki niemu rozwiązują jakiś problem lub zapewniają sobie jakieś większe dobro (np. korzystając z usługi fryzjerskiej – lepszy wygląd i dobre samopoczucie, kupując samochód – wygodne i szybsze dosracie do pracy).

Pomyśl, co sprzedajesz i na jakie potrzeby konsumentów odpowiadasz, w jakie problemy, wyzwania i sytuacje wpisuje się Twoja działalność. Postaraj się, by Twój newsletter był odpowiedzią na potrzeby klientów – dostarczaj porad ekspertów, rankingów produktów, rekomendacji, dodatkowych materiałów instruktażowych, czy newsów z branży. Skąd brać takie treści? Najlepiej tworzyć własne, unikalne, z pomocą zespołu lub agencji reklamowej, ale bardzo dobrym kierunkiem jest wykorzystywanie treści tworzonych przez klientów na Twojej stronie czy fanpage’u. Mogą to być np. klienckie rankingi produktów czy recenzje. Ale również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i wątpliwości (sprawdzaj regularnie, co o Twoich produktach pisze się na forach itp.).

Pamiętaj, że treści sprzedażowe powinny zajmować maksimum 10-20 proc, reszta to powinny być treści edukacyjne, bo to one pełnią głównie funkcję brandingową.

 

  1. Targetuj i presonalizuj

Największym grzechem firm jest , obok zbyt częstego wysyłania newsletterów, wysyłanie treści nie odpowiadających zainteresowaniom odbiorców. Jak tego uniknąć? Przede wszystkim zapytać przy zapisywaniu na newsletter, jakie tematy i typy informacji interesują Twojego odbiorcę. Podziel swoja działalność na kategorie produktowe (np. dla kobiet, mężczyzn, dzieci )lub związane z etapami działalności (np. budowa, remont, wykańczanie domu), pomyśl o różnych typach tekstów (oferty specjalne, porady, ciekawostki, nowości itp.) i pozwól wybrać przyszłemu subskrybentowi, które chce otrzymywać. Poza tym staraj się zbierać wszelkie informacje o klientach (możesz wysłać im co jakiś czas ankietę, używaj zwrotów imiennych i zgodnych z płcią). Przede wszystkim wiąż bazę kontaktów z historią zakupów (dotyczy to zwłaszcza branży e-commerce), co ułatwi Ci tworzenie contentu dynamicznego, czyli dostosowanego do zachowań Twojego klienta (np. ofert personalizowanych). Dzięki takim działaniom otrzymasz świetne źródło informacji, kim są i czego poszukują Twoi klienci, ale zwiększysz atrakcyjność swoich wiadomości, zapewniając im wyższą skuteczność.

 

  1. Łącz różne media i platformy

Nikt nie ma czasu ani ochoty zagłębiać się w długą lekturę i wielki blok tekstu. Newsletter ma w przystępnej formie dostarczać określonych korzyści. Dlatego łącz w jego treści różne formy – obok artykułów, zamieszczaj wizualizacje, infografiki, animacje, a przede wszystkim video, które staje się najbardziej popularnym contentem. Ułatwiaj dzielnie się treścią newsletterów, zwłaszcza w social mediach, zwiększając ich potencjał viralowy.

 

  1. Dostosuj design i technologię

Ostatnia, choć obecnie chyba najistotniejsza zasada brzmi: dostosuj swoje wiadomości do wymogów technologicznych. Nawet najlepszy temat, content i precyzyjnie dobrana baza nic nie zdziałają, jeśli newsletter nie otworzy się prawidłowo na smartfonie czy tablecie, a tekst i obrazki rozjadą się. Już ponad połowa e-mail otwierana jest na innych urządzeniach niż desktopowe, dlatego kompatybilność jest absolutną koniecznością.

Dobrze zaprojektowany i precyzyjnie odpowiadający na zainteresowania odbiorców newsletter może być bardzo pożytecznym i opłacalnym elementem działań marketingowych. Może stanowić źródło bardzo pozytywnego doświadczenia marki i komunikacyjne epicentrum.  

 

Nie dość, że newslettery są stosunkową tanią i prostą formą reklamy, a także pożądaną przez odbiorców, to potrafią generować naprawdę duże zyski. Szacuje się, że ROI dochodzi nawet do 4000 proc., czyli każda zainwestowana złotówka przynosi 40 zł przychodu. Poza bezcennym wsparciem dla działań prosprzedażowych, pełnią ważna rolę w działaniach z zakresu content marketingu – dostarczają pozytywnego doświadczenia z marką, budują lojalność, zaufanie i pożądany wizerunek, mogą stanowić wsparcie obsługi klienta i wzajemnie uzupełniać się z działaniami w social mediach. Dzięki spełnieniu powyższych zasad będą także angażującą i atrakcyjną lekturą dla odbiorców.

 

Agata Cupriak

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/14-jak-wykorzystywac-newslettery-by-staly-sie-skutecznym-narzedziem-content-marketingu
Czytany 1066 razy Ostatnio zmieniany sobota, 17 wrzesień 2016 10:13
logo odiseo