• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

poniedziałek, 09 maj 2016 11:31

Copywriting i content marketing – przyjaciele czy wrogowie?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Dobra treść nie ma sobie równych w dostarczaniu informacji, budowaniu relacji i zaufania. Dlatego wiele największych umysłów marketingowych strategicznie łączy copywriting z content marketingiem, aby osiągnąć korzyści z nich obu.

Copywriting vs Content Marketing

Jakie są relacje między content marketingiem a copywritigiem?

Stanowisko marketingu w tej kwestii jest jasne:

 

Content marketing to tworzenie i dzielenie się darmowymi, wartościowymi treściami w celu konwersji gości odwiedzających witrynę w kupujących, a nowych klientów – w stałych.

 

Copywriting ma na celu przekonać czytelnika do podjęcia konkretnego działania – czy to dokonania zakupu, subskrybowania postów z bloga, wzięcia udziału w konkursie, czy kontaktu telefonicznego z firmą.

 

Content marketing to blogi, podcasty i autorespondery e-mail.

Copywriting to strona sprzedażowa, reklamy i direct mail.

Dwa różne światy, prawda?

 

Właściwie to nie, jeśli robisz to naprawdę dobrze.

 

Content bez copywirtingu jest jak samochód bez silnika

W blogosferze istnieje mnóstwo wspaniałych blogów, których autorzy publikują znakomite teksty, a jednak czyta je zaledwie garstka ludzi. Dlaczego tak się dzieje, jeśli autor naprawdę odrobił pracę domową z analizy swojej grupy docelowej, a mimo tego nikt go nie czyta.

 

Problemem może być słaby copywriting:

Nieciekawe nagłówki. Nudne tytuły i nagłówki to jeden z największych winowajców niepowodzenia treści w sieci.

Skoncentrowanie na sobie. Dobra treść nie ma nic z wymądrzania się. Przestań mówić o sobie. Skoncentruj się na czytelniku.
Przemyśl korzyści dla czytelnika. Treść – tak samo jak produkt – powinna dostarczać czytelnikowi jasne korzyść. W przeciwnym wypadku zmniejszasz szanse, że czytelnicy wrócą na stronę.
Treść nie wzbudza zaufania. Piszesz w sposób zbyt abstrakcyjny lub używasz zbyt nadętego języka. Piszesz nie podając przykładów.
Zaniedbujesz dystrybucję w mediach społecznościowych. Tworzenie treści jest nierozłączne z ich dystrybucją. Bądź aktywny w social mediach.
Brak call-to-action. Użytkownik musi wiedzieć czego od niego oczekujemy. Jeśli chcemy, żeby kliknął ikonkę, należy umieścić obok niej zwrot typu „wejdź tutaj” lub „kliknij tutaj” etc. Ponadto dobrze, jeśli krótko poinformujemy użytkownika, jakie korzyści osiągnie, jeśli wykona polecenie.

 

Copywriting to sztuka przekonania odbiorcy do podjęcia konkretnego działania.

 

Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby produkować zabójczy content

zawarte jest w trzech prostych słowach:

Jasny. Zwięzły. Przykuwający uwagę.
 – Demian Farnworth.

 

Copywriting bez content marketingu jest jak silnik bez samochodu

Czy samo tylko skuteczne użycie copywritingu wywinduje twojego bloga do czołówki w rankingu najbardziej popularnych?

Na szczęście nie. Jeśli owiniesz beznadziejny produkt w najpiękniejsze słowa i zachęty, nadal będzie on beznadziejnym produktem. To nie jest rozwiązanie, jakiego szukasz.

 

Zachowaj te zasady zabójczo dobrego content marketingu:

Bądź hojny. Hojność jest sexy. Jeśli treści, które rozdajesz za darmo, są tak cenne, że aż czujesz się z tym niekomfortowo – wiedz, że robisz dobrą robotę.
Twórz przyjemne treści. Reklamy podobają się zwykle tylko ich twórcom. Jeśli treść na blogu wygląda jak reklama – możesz ją skasować, i tak nikt jej nie przeczyta.
Przyciągaj odpowiednich ludzi. Pisz dla ludzi. Pisz takim językiem jakbyś siedział ze swoim czytelnikiem przy barze. Jakbyś opowiadał swojemu przyjacielowi historię. Przestań udawać nadętego gościa. Przestań mówić do ludzi – zacznij z nimi rozmawiać.
Zawsze pisz najpierw dla ludzi, a potem dla wyszukiwarek. Content marketing pozytywnie wpływa na SEO. Pisz tak, aby nowi czytelnicy łatwo mogli znaleźć twoje treści w wyszukiwarce. Pamiętaj jednak, że twoimi czytelnikami nie są wyszukiwarki.

 

Content buduje relacje.

Relacje oparte są na zaufaniu.

Zaufanie napędza przychody.
– Andrew Davis


Dobra treść nie ma sobie równych w dostarczaniu informacji, budowaniu relacji i zaufania. Dlatego wiele największych umysłów marketingowych strategicznie łączy copywriting z content marketingiem, by osiągnać korzyści z obu.

 

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/13-copywriting-i-content-marketing-przyjaciele-czy-smiertelni-wrogowie
Czytany 1449 razy Ostatnio zmieniany sobota, 17 wrzesień 2016 10:14
logo odiseo