• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

poniedziałek, 02 maj 2016 12:33

Blogi firmowe – dlaczego dziś są tak ważne w strategii content marketingowej?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Prowadzenie bloga firmowego jest jednym z najbardziej wartościowych narzędzi marketingowych. Firmy i marki świadomie wykorzystują blogi firmowe w strategii marketingowej do budowania i pogłębiania relacji ze swoimi klientami oraz zdobywania nowych leadów (potencjalnych klientów). Lista korzyści prowadzenia bloga firmowego jest tak długa, że pomijanie go w działaniach marketingowych powinno być traktowane jak zbrodnia na sprzedaży. I to dotyczy każdej firmy – niezależnie od branży, wielkości i stażu.

startup 593324 640

Prowadzenie bloga firmowego jest jednym z najbardziej wartościowych narzędzi marketingowych. Firmy i marki świadomie wykorzystują blogi firmowe w strategii marketingowej do budowania i pogłębiania relacji ze swoimi klientami oraz zdobywania nowych leadów (potencjalnych klientów). Lista korzyści prowadzenia bloga firmowego jest tak długa, że pomijanie go w działaniach marketingowych, naszym zdaniem, powinno być traktowane jak zbrodnia na sprzedaży. I to dotyczy każdej firmy – niezależnie od branży, wielkości i stażu. Cena za nieprowadzenie bloga firmowego jest w każdym przypadku ogromna.

 

Przekonaj się, jak wiele tracisz, jeśli jeszcze nie prowadzisz bloga firmowego:

 

1. Hamujesz nowy ruch na swojej stronie internetowej

Prowadzenie bloga firmowego to doskonały sposób na zwiększenie ruchu na stronie internetowej firmy. Jeśli chcesz zwiększyć ruch na stronie firmowej, w sklepie internetowym, chcesz pozyskać bazę subskrybentów wiadomości i ofert handlowych, a w końcu chcesz sprzedawać więcej – blog firmowy to narzędzie dla Ciebie.

 

Tak więc pierwsza zaleta bloga? Pomaga wprowadzić nowy ruch na stronę internetową. Cena za nieprowadzenie: mniejszy/dużo mniejszy/drastycznie mniejszy ruch na stronie. 

 

2. Negatywnie wpływasz na SEO i pozycjonowanie strony

Za każdym razem, kiedy publikujesz nowy wpis na blogu firmowym a wpis ten jest zgodny z potrzebami Twoich klientów (oparty na słowach kluczowych), tworzysz okazję, aby pojawić się na wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania w Google.

 

Czym częściej treść na stronie internetowej firmy (w tym na blogu) jest aktualizowana, tym wyżej w wynikach wyszukiwania będzie pojawiać się pojawiać dana strona internetowa. Google preferuje i nagradza witryny, które są aktywne.

 

Cena za nieprowadzenie bloga firmowego – pozycja strony internetowej firmy w wynikach wyszukiwania Google spada, a potencjalni klienci (którzy właśnie w tym momencie szukają informacji o produktach jakie mógłbyś im zaoferować i problemach jakie mógłbyś im pomóc rozwiązać)... odchodzą tam, gdzie taką informację mogą znaleźć.


3. Ograniczasz widoczność w mediach społecznościowych

Publikacj nowego posta na blogu firmowym to świetna okazja do poinformania o tym fanów na fanpage'u. Jest to też treść, którą Twoi fani, mogą dzielić się na portalach społecznościowych typu Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest. Tym samym tworzysz okazję do zainteresowania ofertą nowych odbiorców. Ponadto powinieneś wiedzieć, że Facebook, tak samo jak Google, nagradza tych, którzy na bieżąco aktualizują treści.

 

Cena jaką płacisz: gorsza widoczność postów z fanpage'a na stronie głównej i mniejsze dotarcie do grupy docelowej w mediach społecznościowych.

 

4. Sprawiasz, że omijają Cię potencjalni klienci

Prowadzenie bloga firmowego z wartościowymi artykułami spowoduje, że podczas wyszukiwania informacji w Google użytkownicy internetu będą trafiali na naszą, a nie inną stronę internetową. Sztuka prowadzenie bloga, to sztuka dowiedzenia się, czego klienci naprawdę potrzebują.

 

Na szczęście w rękach marekterów jest wiele narzędzi pozwalających pozyskać te informacje - dowiedzieć się jak klienci korzystają z wyszukiwarek internetowych i czego w nich szukają. Dzięki temu możemy zaplanować publikowanie treści, które autentycznie interesują klientów. Tym właśnie są dobre i wartościowe treści na bloga.

 

Jeśli treść jaką potencjalny klient znalazł na naszym blogu była dla niego przydatna, istnieje duża szansa, że chętnie do nas wróci. Aby tę szansę zmaksymalizować,  zachęcamy go do zapisania się do newslettera, dajemu mu możliwość subskrypcji, polubienia fanpage'a itp. oferując mu np. darmowego e-booka z poradami, bon zniżkowy na pierwszy zakup etc. W tym celu na witrynie umieszczamy wezwanie do działania (call-to-action) na przykład do pobrania darmowego e-booka.

 

Cena jaką płacisz, jeśli nie prowadzisz bloga firmowego: tracisz okazje do pozyskania leadów.

 

5. Radykalnie ograniczasz liczbę nowych klientów

Ruch przychodzący do witryny, jaki osiągnąłeś dzięki publikacji interesujących artykułów i postów, przyciąga nowych odwiedzających. Każdy post na blogu to nowa możliwość generowania nowych potencjalnych klientów, subskrybentów postów, adresatów mailingu, fanów w kanałach społecznościowych, a w końcu leadów – czyli potencjalnych klientów, gotowych do kontaktu z teamem sprzedażowym.

 

  • Działanie tego modelu jest bardzo proste:
    Adam szuka informacji w internecie.
    Adam wchodzi na bloga firmowego, bo tutaj znajduje się informacja jakiej szukał w Google.
    Adam czyta post i widzi call-to-action oferujące darmową ofertę (np. e-booka).
    Adam klika w ofertę, to przekierowuje go do strony zawierającej formularz z prośbą o uzupełnienie swoich danych kontaktowych.
    Adam wpisuje dane, zatwierdza przesłanie formularza i otrzymuje darmową ofertę.
  • Aby ta technika działała a lista subskrybentów rosła, 99% postów na Twoim blogu powinno na końcu zawierać call-to-action z darmową ofertą.
  • W ten sposób ruch przychodzący na Twojego boga zwiększa sprzedaż produktów. Kolejna korzyść, która omija Cię jeśli nie masz bloga. 

 

6. Tracisz możliwość stania się autorytetem

Najlepsze blogi firmowe zawierają odpowiedzi na typowe pytania klientów i pomagają im rozwiązać ich problemy w jakiejś dziedzinie, dokonać wyboru produktu etc.

Jeśli konsekwentnie tworzysz treści, które są przydatne dla klienta docelowego, to z czasem staniesz się w ich oczach autorytetem.

 

Prowadzenie bloga firmowego to okazja do zbudowania pozycji eksperta i profesjonalisty, którą tracisz jeśli bloga nie prowadzisz. 

 

7. Wydłużasz czas pracy sprzedawców

Jeśli na blogu publikujesz odpowiedzi na konkretne pytania i problemy klientów, blog ten może stanowić świetną bazę informacji dla sprzedawców.

 

W przypadku ponownego zainstenia danego problemu lub potrzeby jego szczegółowego wyjaśnienia, przedstawiciele handlowi mają pod ręką udokumentowaną odpowiedź, którą zawsze mogą odszukać w archiwum bloga.


Blog może pomóc przyspieszyć proces sprzedaży – łatwiej sięgnąć do archiwum bloga, niż gdyby przedstawiciel handlowy musiał zebrać lub stworzyć dane informacje od nowa. Takie rozwiązywanie problemów pomoże też w pozycjonowaniu sprzedawcy i firmy, jako pomocnego i sprawnego. 

 

8. Tracisz z oczu długotrwałe rezultaty

Wiele firm błędnie uważa, że prowadzenie fanpage'a na facebooku może być łatwieszym zamiennikiem dla prowadzenia bloga firmowego. Nic bardziej mylnego. Po pierwsze skuteczne prowadzenie fanpage'a nie jest łatwe, a po drugie prowadzenie bloga firmowego ma nad fanpage'em jedną ogromną przewagę. Posty na Facebooku żyją i są zauważane przez odbiorców przez bardzo ograniczony czas – treści publikowane na blogu żyją i zarabiają na siebie nawet po miesiącu, roku czy kilku latach od publikacji.

 

Cena jaką płacisz: posty, których jeszcze nie opublikowano nie pracują dla Ciebie 24/h na dobę. 

 

9. Zamykasz przed sobą możliwość pozyskania informacji zwrotnych od klientów

Prowadzenie bloga firmowego to doskonała okazja do nawiązania dialogu z klientami. Po pierwsze dajesz swojej firmie możliwość przemówienia ludzkim głosem (eksperta, przyjaciela, pomocnego sąsiada etc.). Po drugie, tworzysz okazję do wymiany informacji, poznania opinii i potrzeb odbiorców na temat oferowanych produktów.

 

Cena jaką płacisz:  omija Cię darmowa informacja zwrotna od klientów na temat ich własnych oczekiwań co do Twoich produktów. 

 

10. Niestety, ale tracisz też darmowy PR

Regularnie prowadzony blog nie tylko zwiększa ruch na stronie firmowej, poprawia widoczność w Google, tworzy okazję do wymiany informacji, pomaga pozyskać nowych klientów, buduje autorytet...

 

Kolejną i niekoniecznie ostatnią korzyścią jest fakt, że firmy prowadzące bloga są lepiej postrzegane przez media i chętniej zapraszane do wyrażania swojej opinii na antenie lub w prasie.

 

Cena: omija Cię szansa na świetny darmowy PR.

 

Podsumowując:
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci podjąć decyzję o założeniu bloga. Prowadzenie bloga firmowego, to stosunkowo niewielki koszt w porównaniu z ogromem korzyści jakie można osiągnąć dzieki wykorzystaniu tego narzędzia. Zachęcamy do prowadzenia bloga firmowego, bo w bilansie cena vs. korzyści, zdecydowaną przewagę mają korzyści. 

 

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, skonktaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Ci w założeniu bloga firmowego, zaplanowaniu treści oraz stałym jego prowadzeniu.

Jeśli nadal masz wątpliwości co do tego, dlaczego warto tworzyć zabójczo dobre treści i publikować je na blogu, przeczytaj ten artykuł

 

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/11-jaka-jest-cena-za-nieprowadzenie-bloga-firmowego
Czytany 2292 razy Ostatnio zmieniany sobota, 17 wrzesień 2016 10:15
logo odiseo