• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

wtorek, 15 marzec 2016 12:11

Marka w mediach społecznościowych – planuj, działaj, zaskakuj!

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Dziś słów kilka w temacie prowadzenia fanpage'a na facebooku. Jeśli chcemy, aby profil w serwisie społecznościowym był naszą wizytówką, budował pozytywny wizerunek i przekładał się na jakieś konkretne cele, jak np. wzrost sprzedaży, powinniśmy zadanie jego prowadzenia powierzyć copywriterowi. Nasz własny, choćby utalentowany pracownik nie zapewni tak kompleksowej obsługi, dającej komfort i poczucie dobrze zainwestowanych pieniędzy, jak profesjonalny copywriter lub agencja social media, które zawodowo prowadzą fanpage'e na facebooku.

social network 76532 640

Dziś słów kilka w temacie prowadzenia fanpage'a na facebooku. Jeśli chcemy, aby profil w serwisie społecznościowym był naszą wizytówką, budował pozytywny wizerunek i przekładał się na jakieś konkretne cele, jak np. wzrost sprzedaży, powinniśmy zlecić to copywriterowi (na przykład freelancerowi z doświadczeniem) lub agencji social media. Nasz własny, choćby utalentowany pracownik nie zapewni tak kompleksowej obsługi, dającej komfort i poczucie dobrze zainwestowanych pieniędzy, jak profesjonalny copywriter lub agencja social media, które zawodowo prowadzą fanpage'e na facebooku.

 

Wydaje się, że skoro każdy, kto ma dostęp do Internetu i jako takie umiejętności to każdy może prowadzić konto w mediach społecznościowych. Aby robić to dobrze (=skutecznie) potrzeba jednak kilku rzeczy – sporej wiedzy, umiejętności z wielu dziedzin, znajomości j. polskiego, znajomości etykiety w internecie, kreatywności i czasu. Dlatego mimo, że powierzenie tego zadania własnemu pracownikowi lub freelancerowi wydaje się tańsze i bardzo kuszące, to w długiej perspektywie jest najmniej wydajnym i najmniej efektownym rozwiązaniem. A jaki sens ma wchodzenie do social mediów, jeśli nie po to, by przyciągnąć nowych zainteresowanych naszą ofertą? 

 

Zatrudnić copywritera czy lepiej na własną rękę?
Prowadzenie fanpage'a własnymi siłami właściwie nigdy nie sprawdza się dobrze. Choć jest zdecydowanie najtańszą opcją (bo oznacza najczęściej dodanie obowiązków któremuś z pracowników), ale też mocno zawęża pole działania i ogranicza możliwości wykorzystania potencjału facebooka. Partyzancko prowadzone konta szybko stają się antyreklamą, dlatego lepiej już, gdy takie profile nie powstają.


Gdy firma decyduje się na samodzielne prowadzenie fanpage'a najczęściej zadanie to jest powierzane komuś z marketingu. Szybko okazuje się, że pracownik, najczęściej obłożony też innymi zadaniami, nie jest w stanie poświecić na zarządzanie profilami tyle czasu, ile należy (a na facebooku – tak samo jak gdzie indziej – na sukces trzeba sobie zapracować). Facebook i inne media społecznościowe żyją całą dobę (wymagają wiec praktycznie nieustannego monitoringu, moderacji czy odpowiadania na pytania), ciężko wiec wymagać od pracownika, aby zajmował się nimi jeszcze po godzinach. Wbrew pozorom prowadzenie fanpage'a w sposób taki, aby przynosił zysk, zajmuje więcej niż pół godziny dziennie, nie wspominając o tym, że wymaga ciągłego śledzenia działań konkurencji.


Obłożony już innymi zadaniami pracownik nie ma ani umiejętności, ani narzędzi ani budżetu na stworzenia strategii. Obecność w SM to nie tylko założenie kont i codzienne publikowanie wpisów, ale też praca nad contentem (copy, grafika, video, konkursy, aplikacje) i budowaniem zasięgu - kampanie reklamowe, dostosowanie strony firmowej. Brak profesjonalnego know-how sprawia, że komunikacja na stronach jest monotonna, jednorodna, nie stanowi wartości dodanej dla marki i nie angażuje odbiorców. Jest więc nieskuteczna, a co za tym to zmarnowany czas naszego pracownika, który mógłby przeznaczyć go na inne zadania.


Zatrudnienie copywritera-freelancera
Zatrudnienie doświadczonego freelancer może być korzystne dla małych firm i start-upów, czyli firm z bardzo ograniczonym budżetem. Lepiej jednak szukać osoby doświadczonej (np. pracującej wcześniej w agencji reklamowej lub dla innych firm), ze świetnym wyczuciem tego co na facebooku piszczy i biegłą znajomością zagadnień z zakresu e-marketingu. Trzeba jednak pamiętać, że nawet bardzo utalentowany i zaangażowany freelancer, będzie mieć ograniczone możliwości, aby zapewnić pełne spektrum umiejętności niezbędnych do tworzenia komunikacji na wysokim poziomie.


Dziś obecność na facebooku wymaga nie tylko dobrych pomysłów i tekstów, ale również zaawansowanej wiedzy z zakresu marketingu, PR, technologii (usability), obsługi klienta (consumer care) czy SEO.


Jeśli nie copywriter i nie freelancer, to...?

Praca z agencją to jedyne rozwiązanie, które zapewnia kompleksową obsługę i zdejmuje z firmy ciężar planowania, monitorowania czy realizacji. Agencja dostarcza zespół specjalistów w rozmaitych dziedzinach, gotową koncepcję i plan działania, a także niezbędne narzędzia do realizacji strategii. Płacąc agencji, otrzymujemy usługę opartą na znajomości rynku, trendów i doświadczeniu w pracy z innymi klientami.


Pakiet zawiera zespół specjalistów – grafika, programistę, copywriterów, koordynatorów, którzy gwarantują szeroki horyzont umiejętności i kompleksowych działań. Od kreatywnych pomysłów, przez realizację wysokiej jakości treści, projekt i implementację rozwiązań technologicznych integrujących nasza stronę z profilami w SM, po zarządzanie sytuacjami kryzysowymi.


Od agencji możemy oczekiwać nie tylko długofalowej koncepcji i bieżącej realizacji, ale też monitoringu konkurencji, raportów i wsparcia projektów marketingowych.
Współpraca z agencją ma jeszcze jeden, wyróżniający benefit. Obiektywne i krytyczne spojrzenie na działalność naszej firmy. Nie zawsze od środka widać to, co od zewnątrz - agencja patrzy na nas z podobnej perspektywy, co nasi klienci. Wykazuje większy dystans do ograniczeń, często znajdując kreatywne obejścia. Ma świeże spojrzenie, obeznany z najrozmaitszymi wyzwaniami zespół i na podstawie doświadczenia w pracy z innymi markami, potrafi podpowiedzieć skuteczne rozwiązania wydawać by się mogło nierozwiązywalnych problemów.


Zatrudniając agencję możesz oczekiwać wsparcia na wielu płaszczyznach i mierzalnych efektów. Płacisz za skuteczność.

 

Agata Cupriak – doświadczona specjalistka e-PR i online marketingu. Absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim rozpoczęła swoją karierę na stanowisku redaktora w czasopismach branżowych, następnie pracowała na stanowisku Koordynatora ds. Komunikacji i PR w sklepie internetowym Merlin.pl. Specjalizuje się w komunikacji B2C, tworzy strategie komunikacji, realizuje projekty z obszarów PR, social media, a także consumer care i usability. Od 2014 współpracuje z agencją marketingową Odiseo jako copywriter.

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/10-fanpage-czy-funpage-czyli-jak-nie-robic-sobie-zartow-z-obecnosci-w-mediach-spolecznosciowych
Czytany 1181 razy Ostatnio zmieniany środa, 05 październik 2016 09:03
logo odiseo