• Oferujemy więcej niż

    agencja copywritingowa

    Nasz zespół tworzą utalentowani specjaliści w takich dziedzinach, jak branded journalism, copywriting, scenopisarstwo, PR i tłumaczenia specjalistyczne. Odiseo to nie tylko kreatywność, ale przede wszystkim wiedza, na której można polegać. Tworzymy skuteczną komunikację, która wspiera każdy obszar Twojego biznesu.

    Pomagamy zmieniać idee w

    realny sukces

    David Ogilvy powiedział kiedyś, że jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna. Efektywna reklama to połączenie talentu, wiedzy i znajomości grupy docelowej. Dzięki tym umiejętnościom sprawiamy, że marka zyskuje nowe oblicze i wartość dla klienta.

poniedziałek, 15 grudzień 2014 19:40

Brief – od niego zaczyna się każdy dobry projekt

Oceń ten artykuł
(4 głosów)

Dobry brief prawie zawsze skutkuje dobrym efektem już na samym początku współpracy. Brief pomaga też szybko i sprawnie wprowadzić agencję w projekt. Im więcej informacji copywriter otrzyma na początku, tym lepiej zrozumie oczekiwania i tym lepsze propozycje przygotuje. Oto kilka wskazówek, jak stworzyć brief, który poprowadzi copywritera wprost do celu.

Dobry brief prawie zawsze skutkuje dobrym efektem już na samym początku współpracy. Brief pomaga też szybko i sprawnie wprowadzić agencję w projekt. Im więcej informacji copywriter otrzyma na początku, tym lepiej zrozumie oczekiwania i tym lepsze propozycje przygotuje.

 

Oto kilka wskazówek, jak stworzyć brief, który poprowadzi copywritera wprost do celu:

 

1. Charakterystyka firmy

Krótko opisz swoją firmę, główny obszar działalności, usługi i produkty, kluczowych klientów. Jeśli Twoja firma ma spisaną misję i wizję – dołącz ją do briefu.

2. Cel projektu

Czy chcesz wypromować nową markę, zmienić lub odświeżyć jej wizerunek, a może zwiększyć sprzedaż w danym segmencie? Wyznacz główny cel obecnego projektu, możesz również określić cele pośrednie.

3. Grupa docelowa

Podaj jak najwięcej informacji o grupie docelowej, zwłaszcza: wiek, płeć, tryb życia, zainteresowania, wykształcenie.

4. Kluczowe przesłanie

Postaraj się w maksymalnie 10 słowach zawrzeć przesłanie komunikacji, czyli co chcesz, w tym szczególnym przypadku, przekazać grupie docelowej o swoim produkcie/usłudze/ofercie.

5. Korzyść

Dlaczego odbiorca powinien wybrać tę markę/firmę a nie ofertę konkurencji? Jakie korzyści oferuje mu marka/firma?

6. Wezwanie do działania

Jakiego efektu po zakończeniu projektu oczekujesz? Czy odbiorca ma wejść na daną stronę internetową, udać się do placówki czy wykonać telefon?

7. Ton głosu

Jakim głosem chcesz mówić do swoich odbiorców? W jakim stylu powinna być utrzymana komunikacja? Jakie słowa i skojarzenia odzwierciedlają produkt lub usługę?

 

Dobry brief to podstawa udanej współpracy z agencją. 

Stworzyliśmy własny bief copywriterski, którego zadaniem jest ułatwienie pracy zarówno copywriterowi jak i brand managerowi. Warto poświęcić kilkanaście minut i udzielić odpowiedzi na zawarte w nim pytania, co przełoży się na czas, jakość, a często i na znaczne oszczędności. 


Aby otrzymać  nasz brief, napisz do nas o swoim projecie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Agata Cupriak

Dodatkowe informacje

  • canonical: http://odiseo.pl/blog/1-dobry-brief-prawie-zawsze-skutkuje-dobrym-copy
Czytany 3016 razy Ostatnio zmieniany sobota, 17 wrzesień 2016 10:18
logo odiseo